poniedziałek, 7 maja 2012

Test daytradingu w emaklerze

Dzisiaj postanowiłem przetestować działanie daytradingu za pomocą mbanku i emaklera. Według informacji na stronie banku prowizja z DT wynosi 0,25% zamiast 0,39% ale nie od razu system wykrywa tego typu tranzakcję.

DT wykonałem na małej liczbie akcji na spółce Hawe, która dzisiaj na otwarciu zanotowała wyraźny spadek a po początkowej panice powyborczej urosła. Wykorzystałem ten fakt do testu prowizji za pomocą emaklera mbanku.

Oto informacje jakie można uzyskać na stronie banku:

"Daytrading to funkcjonalność rachunku maklerskiego polegająca na tym, że jeśli na jednej sesji giełdowej na rachunku zostaną zrealizowane transakcje kupna i sprzedaży akcji (oznaczonych jednym kodem ISIN), prowizja naliczona od wartościowo mniejszego obrotu (po stronie kupna lub sprzedaży) będzie niższa.
  • Aby wykorzystać możliwości, jakie daje daytrading należy: w trakcie jednej sesji giełdowej kupić i sprzedać akcje tej samej spółki (oznaczone tym samym kodem ISIN)
  • w trakcie jednej sesji giełdowej sprzedać i odkupić akcje tej samej spółki (oznaczone tym samym kodem ISIN)
W obu przypadkach prowizja od transakcji, której wartość będzie mniejsza wynosi 0,25%."

Niestety, mimo moich usilnych starać w panelu nic o oznaczeniu kodem ISIN tranzakcji nie znalazłem. Miałem już akcje HAWE i jestem ciekaw czy sprzedałem te same akcje które kupiłem czy może akcje są kolejkowane wg. FILO - firt in last out.

"Daytrading w eMAKLERZE dotyczy także transakcji na certyfikatach, prawach poboru i PDA.
Prowizja od transakcji w daytrading wynosi 0,25% bez prowizji minimalnej 3 zł (zwrotowi podlega różnica między 0,39% i 0,25% nawet, jeśli transakcja była obciążona prowizją minimalną 3 zł).
W momencie składania zlecenia i realizacji transakcji zarówno od zleceń kupna jak i sprzedaży naliczać się będzie standardowa prowizja 0,39% wartości transakcji (lub 1% w przypadku złożenie zlecenia przez mLinię). Zwroty różnic w prowizji do poziomu 0,25% od transakcji zrealizowanych w daytradingu będą dokonywane w każdą środę po sesji. Bez względu na to, którym kanałem było złożone zlecenie zwrot prowizji do poziomu 0,25% będzie realizowany od poziomu 0,39%.
Różnice w prowizjach będą zwracane tylko od transakcji rozliczonych w KDPW, co oznacza, że prowizje od transakcji zrealizowanych w poniedziałki, wtorki i środy będą zwracane w następną środę.
Zwroty będą obliczane na podstawie sumy obrotów na akcjach tej samej spółki, oznaczonych jednym kodem ISIN zrealizowanych na jednej sesji giełdowej."

A więc czekam do środy i po sesji się wszystko okaże.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz