wtorek, 10 kwietnia 2012

Wiedźmin na Apple ma wzmocnić sprzedaż W2 Xbox

Od czwartkowego wieczora fani Apple mogą kupować pierwszą część Wiedźmina w wersji na komputery Apple. Do tej pory pierwsza część gry, która zadebiutowała jesienią 2007 r. znalazła nabywców w ilości 2,1 mln na komputerach PC.


Wydanie Wiedźmina na maca ma wspierać sprzedaż "Wiedźmina 2" na konsolę Xbox360, który to tytuł  zadebiutuje 17 kwietnia.

– Najważniejszym rynkiem dla komputerów Apple i konsol Xbox360 są Stany Zjednoczone. Do tej pory gracze z tego rynku mieli ograniczone możliwości zapoznania się z naszym tytułem. Teraz będą mogli zagrać prawie równocześnie w obie części sagi – powiedział Adam Kiciński, prezes giełdowej spółki.

"Wiedźmin" na komputery Apple będzie dystrybuowany w postaci cyfrowej za pośrednictwem największej na świecie platformy sprzedającej gry komputerowe w tej formie przez Internet – Steam. Już w pierwszych minutach sprzedaży stał się numerem jeden w rankingu sprzedaży na maca na tej platformie. CD Red liczy, że kupi ją kilkadziesiąt tysięcy fanów.

Do tej pory jedynym polskim producentem, który wypuścił grę na komputery Mac, było notowane na NewConnect 11Bit Studios z tytułem "Anomaly Warzone".

W ramach kampanii przed premierą konsolowego „Wiedźmina 2" CD Projekt Red przygotował też komiks interaktywny na urządzenia mobilne Apple. Będzie od 17 kwietnia, za darmo, dostępny na Appstore. Komiks ma umasowić markę Wiedźmin wśród konsumentów i zaistnieć na platformie AppStore, co może być cennym doświadczeniem, z którego spółka może skorzystać w przyszłości.

Mimo że kampania marketingowa konsolowego „Wiedźmina 2" dopiero się rozkręca, gra systematycznie pnie się w rankingach sprzedaży. Jest już czwartym najlepiej sprzedającym się tytułem (bez podziału na gry, które już się ukazały, i te, które czekają na premierę) w brytyjskiej wersji Amazon.com. Na amerykańskiej wersji sklepu polska gra zajmowała w czwartek 24. miejsce.

CD Projekt Red wspiera też rozwój GOG. com, własnej platformy sprzedaży gier przez Internet. Zgodnie z zapowiedziami serwis wprowadza do oferty coraz nowsze tytuły ze średniej półki cenowej (14,99), na których może liczyć na wyższe marże i przez co wzrośnie średnia cena tranzakcji w serwisie. GOG chce gonić lidera i co roku podwajać poziom przychodów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz