wtorek, 14 lutego 2012

Walentynki z GPW a nie z lokatami

Getin Bank a raczej internetowy jego oddział Getin Online nie rezygnuje ze dobrej strategiiż sobie wypracowa ł . Stale, jak chyba dzisiaj to potwierdzają, będzie proponował promocje ograniczone czasowo. Tym razem oferuje coś na walentynki - Lokata Walentynkowa. Ja wolę giełdę, kupiłem dzisiaj Hawe po 4,52 zł i TP po 16,75 zł.

Niestety, 6 procent odsetek z podatekim to dla mnie zdecydowanie mało. Bank cały podatek na nowych zasadach przerzucił na klienta. Konkurencja nic nie robi aby dogonić lidera i oprocentowanie stoi w miejscu co oznacza realną stratę na lokatach. Może coś się ruszy jak już wejdą nowe przepisy i banki zrewidują oferty konkurencji.

A jeśli chodzi o akcje - Hawe ogłosiło prognozy na ten rok i prognozuje 100 milionów zysku a przychody 270 milionów. Oznacza to, że wskaźnik cena do zysku kształtuje się na poziomie około 5 co jest niezwykle atrakcyjnym poziomem. Słyszałem też o rekomendacji 5,88 zł z jednego z biur maklerskich.

TP SA tymczasem zarobiła więcej niż się spodziewał rynek głównie dzięki sprzedaży TP Emitela i zabiegom podatkowym. Oznacza to zapowiedź dywidendy w wysokości 1,5 zł na akcję czyli tak jak przed rokiem. Stopa dywidendy więc jest na tyle artakcyjna, że postanowiłem kupić pakiet już dzisiaj mimo, że kurs utrzymuje się w lekkim trendzie spadkowym. Akcje TP SA są jednak na tyle spabilne, że nie należy spodziewać się jakiś spektakularnych zmian na dobre czy na złe. Inwestycję traktuje więc jak dobrą lokatę tyle, że obarczoną troszkę większym ryzykiem.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz