niedziela, 5 maja 2013

PZU lepsze od PKO BP

Sezon dywidend coraz bliżej dlatego ja zamiast zerkać na ranking lokat maj 2013 wolę rozejrzeć się za spółkami dywidendowymi. Zakupiłem PZU i PKO BP i z tych dwóch spółek lepiej prezentuje się PZU.

Na PKO BP na razie tracę, nie dużo bo kupiłem akcje po tym jak Skarb Państwa sprzedał pakiet i kurs spadł. Obecnie jest tylko trochę niższy.

PZU zakupiłem niewiele powyżej 400 zł i na tej spółce już sporo zyskuję. Do tego dywidenda będzie okazała. Zarząd zapowiada ok. 29,70 zł na akcję. W przypadku PKO BP jest to ok. 1,8 zł na akcję. Pozostałych spółek płacących dywidendy na razie nie kupuje bo fundamentalnie mi się nie podobają lub są dość ryzykowne. Tak jest na przykład w przypadku KGHM czy spółek energetycznych. Mimo wysokich stóp dywidend spółki te są narażone na spadki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz